Presiden YKSNS

Presiden YKSNS
Muhammad Adnan Abdullah, PJK
Monday, May 2, 2011

Anak-anak hadiah Allah swt

Setiap anak-anak bukan barang dagangan untuk diletakkan, dicagarkan atau dijadikan jaminan sebagai pertukaran sesuatu perkhidmatan atau kewangan. Ibu bapa yang mempunyai anak, jagalah hadiah Allah swt itu dengan sebaik mungkin. Hak mereka untuk mendapat pemeliharaan, perlindungan dan kasih sayang sementara menanti tempoh kematangan adalah menjadi kewajipan utama ibubapa mereka. 

Ketidakmampuan ibu bapa untuk memerlihara atau menjaga anak-anak mereka tidaklah menghalalkan mereka untuk memperdagangkan anak-anak mereka walaupun dengan istilah menerima bantuan. Negara kita terutama Negeri Sembilan di mana kerajaannya begitu prihatin dengan kebajikan rakyatnya sudah jelas terbukti mempunyai jaringan sosial untuk menyelesaikan masalah mereka yang memerlukan. Saluran yang betul untuk perkhidmatan yang mudah perlu dicari dan sebaliknya hendaklah kita tidak mengambil langkah mudah untuk melakukan sesuatu yang tidak bermoral. 

YKSNS akan memperjuangkan hak kanak-kanak kategori ini walaupun terpaksa menghadapi ibu bapa kanak-kanak terbabit andaipun terpaksa menjadi tidak popular dengan cemuhan, tuduhan dan cercaan liar. Segala tindakan yang dilakukan adalah mengikut undang-undang dan peraturan Malaysia, negara kita yang tercinta. 


0 comments:

Post a Comment


Followers