Presiden YKSNS

Presiden YKSNS
Muhammad Adnan Abdullah, PJK
Friday, January 7, 2011

Kelas Pengukuhan Saudara Kita

Pada hari ini sebagai permulaan dan pada hari-hari Sabtu yang lain, YKSNS akan mengadakan Kelas Pengukuhan Saudara Kita bertempat di Surau Pusat Dakwah Islamiah, Seremban, Negeri Sembilan. Kelas terbuka untuk semua saudara baru. 

Kelas ini menjurus kepada bimbingan secara intensif untuk membantu saudara kita mempelajari perkara-perkara asas secara praktikal terutama bacaan dalam solat dan iqra'. 

Kelas ini diadakan terutama bagi memenuhi keperluan saudara kita yang tidak dapat hadir pada hari-hari bekerja. Kelas ini disesuaikan dengan kesesuaian saudara kita terutama waktu hujung minggu.

Kelas ini adalah program lanjut dan sokongan kepada Kursus Asas Kefahaman Islam yang dianjurkan oleh Pusat Dakwah. Penyertaan adalah terhad kepada 15 orang dan lebih kepada perawatan dan pengukuhan umpama sebuah klinik untuk rawatan segera dan intensif. 

YKSNS ingin mensasarkan untuk membantu saudara kita yang komited supaya melahirkan 5 orang saudara muslim yang boleh membaca Al Quran dalam temph 6 bulan. 

Kelas ini dibantu oleh beberapa petugas dan sukarelawan YKSNS di samping pelajar praktikal daripada USIM. Diharapkan saudara kita akan memanfaatkan kelas ini sebaik-baiknya.

Semua peserta akan dibekalkan dengan peralatan kursus, alat bantu mengajar dan makan minum peserta. Jadual kelas diprogramkan dalam bentuk yang santai dan menghiburkan tetapi berfokus.

Insya Allah kita semua mendapat petunjuk taufik dan hidayah.

0 comments:

Post a Comment


Followers