Presiden YKSNS

Presiden YKSNS
Muhammad Adnan Abdullah, PJK
Friday, January 7, 2011

Usahawan Muslim

YKSNS komited untuk melahirkan 2 orang Usahawan Cemerlang di kalangan saudara Muslim pada tahun 2011. Mereka yang bakal menyertai program ini adalah di kalangan mereka yang sudah pun mempunyai perniagaan terutama dalam sektor pembuatan makanan.

ONE STOP CENTRE YKSNS yang beroperasi di Pusat Dakwah telah mengenal pasti beberapa usahawan yang agak berjaya dalam perniagaan makanan terutama dalam sektor pembuatan makanan seperti roti dan kek. 

Dalam program ini, YKSNS berhasrat untuk membantu saudara muslim ini terutama dalam bidang pembungkusan dan pemasaran supaya standard pengeluaran sesuai untuk bersaing di pasaran terbuka. Pada waktu ini, YKSNS memberi penumpuan khusus untuk membantu usahawan seperti ini supaya menjadi contoh kepada saudara muslim lain. 

YKSNS juga akan berusaha untuk mengumpulkan maklumat dan menyediakan sebuah direktori senarai pengusaha industri secara kecil-kecilan di kalangan saudara muslim. 


YKSNS mendapati perlunya produk keluaran mereka ini dinaiktarafkan dengan  branding dan presentation yang sesuai untuk berada di pasaran. Usaha seperti ini tidak memerlukan perbelanjaan yang banyak dan kita sudah pun mempunyai pelbagai agensi kerajaan yang boleh membantu secara khidmat nasihat. 

0 comments:

Post a Comment


Followers